Leta i den här bloggen

måndag 15 december 2014

Nytt nummer

Nytt nummer ute. Sista numret detta året. Återigen har det varit en fantastisk upplevelse att jobba med tidningen. Så många roliga människor och miljöer. Jag har i detta nummer gjort nästan alla fotojobb. Men superduktiga och ambitiösa Daniel Nilsson har tagit bilderna till intervjun och även tagit omslaget. Som alltid blir det kanon!
Här kommer några smakprov ur tidningen.
Resten av tidningen kan du lätt bläddra i här.

// Anna

Foto: Daniel Nilsson

Foto: Anna Simonsson. Väldigt rolig fotografering. Jag hade ringt till Återvinningscentralen i Bromma och fått tillstånd att komma dit innan öppningstid. Vi hoppade ner i en container med en massa elektronikskrot och det var en sådan knasig befrielse att bara traska runt i en massa skrot och gamla elprylar.

Foto: Anna Simonsson

Foto: Anna Simonsson. Ett av jobben handlar om Sveriges läkemedelsindustri. Och ibland får man ta familjen till hjälp. Ovilligt barn. Men roligt jobb.


Foto: Anna Simonsson. Jobb om den förorenade sjön Ala Lombolo i Kiruna. Jag hade aldrig varit i Kiruna, ej heller så långt upp i Sverige. Så det var mycket roligt att få komma upp dit. Jag tycker väldigt mycket om att åka på sådana här resor. Att resa iväg själv och styra upp vad jag ska fotografera och när. En skön mix av frihet och ansvar.



Inga kommentarer: